авто

ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ

Мій дім - моя фортеця. Цей вислів не втратив своєї актуальності й у сучасному сьогоденні, але на відміну від часів минулих, коли власник оселі повністю опікувався її благоустроєм самотужки, сучасні люди переклали частину такої опіки на профільні підприємства, які повинні забезпечити власникам осель належний рівень комфорту проживання у них.


Питання обсягів та строків надання житлово-комунальних послуг регулюється:
- Законом України «Про житлово-комунальні послуги»;
- Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 N9 76 «Про затвердження Правил утримання жилих будинків та при будинкових територій»;
- Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 09.03.2011 № 307 «Про впорядкування надання послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій»;
- Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 11.05.2011 № 711 «Про здійснення заходів щодо перерахунків тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій».

Типовими є послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій, що наведені у переліку, зазначеному нижче:
• Прибирання при будинкової території
• Прибирання сходових кліток
• Вивезення побутових відходів (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення)
• Прибирання підвалу, технічних поверхів та покрівлі
• Технічне обслуговування ліфтів
• Обслуговування систем диспетчеризації
• Технічне обслуговування внутрішньо будинкових систем:
• Гаряче водопостачання
• Холодне водопостачання
• Водовідведення
• Теплопостачання
• Зливова каналізації
• Дератизація
• Дезінсекція
• Обслуговування димовентиляційних каналів
• Технічне обслуговування та поточний ремонт систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньо будинкових інженерних систем у разі їх наявності
• Поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньо будинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку при будинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків)
• Поливання дворів, клумб і газонів
• Прибирання і вивезення снігу, посипання частини при будинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами
• Експлуатація номерних знаків на будинках
• Освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води
• Енергопостачання ліфтів
• Періодична повірка, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку води та теплової енергії, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки.

У розумінні Постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. № 529 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій і Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій» вказаний перелік зменшенню не підлягає, але жоден ЖЕК ніколи не надає настільки стислі послуги. Як правило, експлуатуюча організація намагається його максимально розширити, нав'язуючи ряд абсолютно непотрібних послуг. Тому вказана Постанова Кабінету Міністрів України і пропонує проведення громадських слухань як альтернативу свавіллю ЖЕКІв. Коли ЖЕК говорить, що тариф затверджений місцевою адміністрацією, а громадські слухання не проводилися, споживач має усвідомлювати, що незалежно від того, чи уклав він з ЖЕКом договір про надання послуг за вказаним вище переліком, він має платити по їх фактичному наданню, оскільки цей перелік зменшити він не може.
У разі, якщо вказаний перелік значно розширений, споживач має право в судому порядку визнавати дії ЖЕКу неправомірними і вимагати здійснення перерахунку вартості оплати.

 

ГРАНИЧНІ СТРОКИ НЕВІДКЛАДНОЇ ЛІКВІДАЦІЇ ВИЯВЛЕНИХ НЕСПРАВНОСТЕЙ ЕЛЕМЕНТІВ ЖИЛИХ БУДИНКІВ
Мало хто зі споживачів знає, що існують строки, в межах яких ЖЕК має ліквідовувати виявлені несправності у жилих будинках. Нижче наведена таблиця, яка містить найменування несправності та строк її ліквідації.

Найменування елементів жилих будинків і несправностей

Граничні строки ліквідації несправнос­тей (з моменту їх виявлення), діб

ПОКРІВЛЯ

Протікання: руберойд, толь металева, ши­ферна або зі штучних матеріалів

5

Несправності в системі організованого во­довідводу (водостічних труб, воронок,
колін та ін.)

5

Внутрішнього водостоку

2

Зовнішнього водостоку

2

СТІНИ

Утрата зв'язку окремих цеглин з кладкою зовнішніх стін, що загрожує безпеці людей

1 з негайним огородженням небезпечної зони

Протікання стиків панелей

7

Нещільність у димоходах і газоходах

1

ЗАПОВНЕННЯ ВІКОН 1 ДВЕРЕЙ

Розбите скло і зірвані стулки віконних рам, кватирок, балконних і дверних полотен, дверей, вітражів, вітрин, склоблоків та ін.:
у зимовий час
у літній час

 

1

5

ПЕЧІ

Тріщини та інші пошкодження, які загрожу­ють пожежній безпеці і проникненню в при­міщення димових газів

1 - (з негайним припиненням експлуатації)

ВНУТРІШНЄ 1 ЗОВНІШНЄ ОПОРЯДЖЕННЯ

Відставання штукатурки стелі або верхньої частини стін, що загрожує її обрушенню

1-5 (з негайним використанням засобів безпеки)

Порушення зв'язку зовнішнього облицю­вання, ліпних виробів, установлених на фа­садах із стінами на висоті більше 1,5 м

Негайно із використанням засобів безпеки

Цокольна частина

5

САНІТАРНО-ТЕХНІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ

Течі водопровідних кранів і змивних бачків

Негайно

Течі в трубопроводах та їх сполученнях

Негайно

Пошкодження сміттєпроводу

1

Несправності фекальних і дренажних насосів

1

ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ

Несправності електромережі та обладнан­ня аварійного характеру (коротке замикан­ня та ін.)

Негайно

Несправності електромережі та обладнан­ня неаварійного характеру

Негайно

Несправності об'єднаних диспетчерських систем

Негайно

Пошкодження автоматики протипожежно­го захисту

Негайно

Пошкодження переговорно-замкового при­строю

1

Несправності електроплит

1

ЛІФТИ

Несправності ліфта

1 (з негайним припиненням експлуатації)


ПЕРІОДИЧНІСТЬ ПРОФІЛАКТИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ЖИЛИХ БУДИНКІВ

Найменування елементів жилих будинків

Періодичність технічного обслуговування (місяців)

Примітка

1

2

3

Покрівлі

3-6

 

Дерев'яні конструкцій сто­лярні вироби

6-12

 

Кам'яні конструкції

12

 

Залізобетонні конструкції

12

 

Панелі повнозбірних буді­вель і між панельні стики

12

 

Стальні закладні деталі без антикорозійного захисту в повнозбірних будівлях

Через 10 років після почат­ку експлуатації, потім через 3 роки

Проводиться шляхом роз­криття 5-6 вузлів

Стальні закладні деталі з антикорозійним захистом

Через 15 років, потім через кожні 3 роки

 

Печі, кухонні плити, димо­відводи, димові труби

3

Перед початком опалювального сезону про­водяться огляд і прочищен­ня, потім протягом опалю­вального-один раз

Газоходи

3-6

 

Вентиляційні канали

12

 

Вентиляційні канали в при­міщеннях, де встановлено газові прилади

3-6

 

Внутрішнє та зовнішнє оздоблення

12

 

Підлога

12

 

Перила та захисні сітки на вікнах і сходових клітках

6

 

Системи водопроводу, каналізації, гарячого водо­постачання

3-6

 

Системи центрального опа­лення у квартирах на горищах, підвалах (підпіллях), на сходових клітках

3-6

2

Огляд проводиться в опа­лювальний період

Теплові вводи, котли, ко­тельне обладнання

2

У між опалювальний пері­од, але не рідше вказаних у паспорті (інструкції) термінів

Будинкові засоби обліку та регулювання споживання води і теплової енергії

Відповідно до паспорта (інструкції)

Але не рідше вказаних у паспорті (інструкції)

Сміттєпроводи

Щомісяця

 

Електрообладнання: від­крита електромережа
Скрита електромережа та електропроводка в стале­вих трубах

3-6

 

6-12

 

Кухонні електроплити

6

 

Світильники в допоміжних приміщеннях (на сходових клітках, у вестибулях та ін.)

3

 

Система димовидалення і пожежегасіння

Щомісячно

 

Домофони, замково-переговорний пристрій (ЗПП)

Щомісячно

 

Внутрішньодимові мережі, обладнання і пульт управ­ління ОДС

3

 

Електрообладнання до­мових опалювальних котелень і бойлерних, майстерень, водопідкачки фекальних і дренажних на­сосів

2

 

Періодичність обслугову­вання систем протипожеж­ного захисту

Один раз на квартал

 

 

 

Начальнику ЖЕКу №___________________
_____________________________________
(Прізвище, ім'я, по батькові)
_____________________________________
_____________________________________
(ПІБ заявника, адреса проживання, телефон)




ЗАЯВА

про намір укласти договір про надання житлово-комунальних послуг


Я, ______________________________________ , проживаю за адресою: у квартирі ___ , будинку ______, по вулиці _________________________________, у м. Києві, яка належить мені на підставі (вказати правовстановлюючий документ). Отже, на сьогоднішній день я е фактично споживачем житлово-комунальних послуг за вищенаведеною адресою, які надає (ЖЕК) « ________________________ ». Відповідно до ст. 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавець зобов'язаний: підготувати та укласти зі споживачем договір про надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором. Надавши в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру цін/тарифів, норми споживання, режим надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо, статтею 26 зазначеного Закону передбачається процедура погодження договору, яка відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору виконавцем. У разі відмови від виконання вищенаведених вимог закону виконавцем, я розриваю фактично існуючі правовідносини між сторонами та відповідно до п. б ст. 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст. 907 Цивільного кодексу України припиняю здійснювати оплату за житлово-комунальні послуги, які надаватимуться ЖЕКом « _____________________ ».

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 21, 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст. ст. 15, 19, 20 Закону України «Про звернення громадян», ст. 907 ЦК України, ст.ст. 4, 6, 15 Закону України «Про захист прав споживачів», ст. 9 Закону України «Про інформацію»,

ПРОШУ:
1. Підготувати та укласти зі мною договір про надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором та на підставі ст. 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
2. Надати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру цін/тарифів, норми споживання, режим надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо.
3. Повідомити мене письмово про результат розгляду заяви та про час і місце укладення договору на підставі Закону України «Про звернення громадян». Згідно зі ст. 20 цього Закону звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Перелік документів, що додаються до заяви:
1. Копія паспорта.
2. Правовстановлюючий документ на житло.


Дата " ____" _________ 2___ р.                                                            Підпис __________ (ПІБ) ______________

 

 



Начальнику ЖЕКу №___________________
______________________________________
(Прізвище, ім'я, по батькові)

Юридична адреса: _____________________
______________________________________
(ПІБ заявника, адреса проживання, телефон)


ЗАЯВА

про порушення виконання умов договору


Між мною та ЖЕКом «____________» укладено Договір про надання житлово-комунальних послуг від « ___ » ________20___ року. Відповідно до п. ________________  зазначеного договору ЖЕК зобов'язався згідно з умовами надати такі послуги: _______________________________________(які були надані з порушеннями чи взагалі не надані, наприклад: за адресою у будинку ______ , по вулиці ____________________________________ у м. Києві пошкоджений дах, ліфтіт.п.). Що підтверджується Актом, складеним представником ЖЕКу від « ____ » _____________20 ____ року. Відповідно до статті 526 ЦК України зобов'язання має виконуватись належним чином згідно з умовами договору та вимогами законодавства. Відповідно до статті 610 ЦК України передбачено, що порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання. Відповідно до статті 611 ЦК України у разі порушення зобов'язання наступають правові наслідки, встановлені договором або законом.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 18, 20, 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст.ст. 526, 610, 611 ЦК України, ст. ст. 15, 19, 20 Закону України «Про звернення громадян», Законом України «Про захист прав споживачів», ст. 9 Закону України «Про інформацію», Наказом від 17.05.2005 № 76 «Про затвердження Правил утримання жилих будинків та при будинкових територій», Наказом від 10.08.2004 №150 «Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд»,

ПРОШУ:

1. Відремонтувати (дах, ліфт і т.п.) в будинку за адресою _______________________________ .
2. Повідомити мене письмово про результат розгляду заяви на підставі Закону України «Про звернення громадян».
Згідно зі ст. 20 цього Закону звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Перелік документів, що додаються до заяви:
1. Копія паспорта ____________________________________________ .
2. Копія договору від « ___ » ________ 20 _року.
3. Копія Акта, складеного представником ЖЕКу від « ___ » __________ 20 ___ року.


Дата " ____" _________ 2___ р.                                                            Підпис __________ (ПІБ) ______________





Начальнику ЖЕКу №___________________
______________________________________
(Прізвище, ім'я, по батькові)

Юридична адреса: _____________________
______________________________________
(ПІБ заявника, адреса проживання, телефон)


ЗАЯВА

про виклик представника для складення акта-претензії

 


Між мною _________________________________ та ЖЕКом « _______________ »  укладено Договір про надання житлово-комунальних послуг від « ____ » __________ 20____ року. Відповідно до п. _______ зазначеного договору ЖЕК зобов'язався згідно з умовами забезпечити надання таких послуг: ______________________________________. Водночас, зазначені послуги __________________________________ (вказати - були надані з порушеннями чи взагалі не надані (наприклад, неякісне або відсутнє теплопостачання) в період з « ____ » _________20 ___ року до « ____ » __________20____ року, за адресою  ________________________________.


Відповідно до п. _____ зазначеного Договору я зобов'язався прийняти надані послуги, оплативши їх у розмірі, встановленим Договором. Прийняті на себе зобов'язання мною виконані в повному обсязі, що підтверджується відсутністю боргу за сплату житлово- комунальних послуг. Відповідно до статті 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складання та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Представник виконавця повинен з'явитись на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Відповідно до статті 526 ЦК України зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог законодавства. Відповідно до статті 610 ЦК України передбачено, що порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання. Відповідно до статті 611 ЦК України у разі порушення зобов'язання наступають правові наслідки, встановлені Договором або законом. На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 18, 20, 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст.ст. 526, 610, 611 ЦК України, Наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 року № 76, Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води та водовідведення, затверджених постановою КМУ від 21.07.2005 р. №630.


ПРОШУ:
1. Направити представника ЖЕКу за адресою , у строк, передбачений Договором про надання житлово-комунальних послуг, тобто протягом 2-х днів з дати подання заяви для складення акта, у зв'язку з порушенням Виконавцем умов Договору.
Перелік документів, що додаються до заяви:
1. Копія паспорта _________________________________________.
2. Копія договору від « ____ » _________ 20 ____ року.

 

Дата " ____" _________ 2___ р.                                                            Підпис __________ (ПІБ) ______________

 




До ___________________________________
(найменування суду, поштовий індекс, адреса)

Позивач: _______________________________,
__________________________________________ .
(поштовий індекс, адреса, засоби зв'язку)
Відповідач(і) _______________________________,
__________________________________________ .
(поштовий індекс, адреса, засоби зв'язку)


ПОЗОВНА ЗАЯВА

про стягнення коштів за ненадані комунальні послуги


Я проживаю ___________________________________ (вказати адресу). Протягом , ______ починаючи з ______________ до __________ , в нашому будинку було відключене, що спричинило мені значні побутові незручності. Тим самим Відповідач порушив ч. З ст. 16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», в якій зазначається, що комунальні послуги надаються безперебійно, за винятком аварійних ситуацій. Однак Відповідач за цей період виставив до оплати рахунки за ці послуги як за такі, що надавалися. Посадові особи Відповідача, зокрема ________________________________________, відмовились надати будь-які пояснення з приводу оплати послуг, що не надавалися.

Такими діями Відповідач також допустив порушення чинного законодавства, зокрема ч. 4 ст. 16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», де прямо вказано, що у разі встановлення перерви в наданні послуг виконавець/виробник зобов'язаний повідомити через засоби масової інформації про таку перерву споживача не пізніше ніж за 10 днів (за винятком перерви, що виникла внаслідок аварії або дії непереборної сили). У повідомленні необхідно зазначити причину та строк перерви в наданні відповідних послуг.

Таким чином, Відповідач допустив ряд порушень моїх прав споживача комунальних послуг, а саме:
- моє право одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги (п. 1 ч.І ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»);
- моє право одержувати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про порядок надання житлово-комунальних послуг (п. 2 ч. 1 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).


Відповідно до п. З ч.І ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» я маю право на відшкодування збитків, завданих моєму майну та/або приміщенню внаслідок неналежного надання або ненадання житлово-комунальних послуг. Оскільки Відповідач стягнув з мене вартість комунальних послуг, яких фактично не надав, мені було завдано матеріальну шкоду в розмірі _____________ грн ___ коп.


Згідно зі ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів» захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом. Споживачі звільняються від сплати судового збору, що пов'язані з порушенням їх прав.


Враховуючи викладене, керуючись ст. 1166 ЦК України, ст. ст. 16, 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів»,

ПРОШУ:
1. Стягнути з _______________________ на мою користь кошти за ненадані комунальні послуги ___________________________ в сумі _____________________.
2. В якості свідків запросити громадян:
________________________ (ПІБ), який мешкає за адресою: ________________________________;
________________________ (ПІБ), який мешкав за адресою: ________________________________.


ДОДАТКИ:
1. Копії квитанцій про оплату комунальних послуг.
2. Копія позовної зави.

 

Дата " ____" _________ 2___ р.                                                            Підпис __________ (ПІБ) ______________

 

 




До ___________________________________
(найменування суду, поштовий індекс, адреса)

Позивач: _______________________________,
__________________________________________ .
(поштовий індекс, адреса, засоби зв'язку)
Відповідач(і) _______________________________,
__________________________________________ .
(поштовий індекс, адреса, засоби зв'язку)


ПОЗОВНА ЗАЯВА

про неналежне виконання житлово-комунальних послуг

Вартість позову ___________ грн.

З « ___ » ______ 2_______р. я мешкаю (або є власником) квартири в будинку, що обслуговує Відповідач _______________________, на підставі ___________________________ (вказати, на яких підставах Ви є власником, користувачем.) Відповідач, що є виконавцем комунальних послуг, зобов'язаний надати мені послуги, що відповідають за якістю умовам договору ____________________________ (якщо є вказати його реквізити) або встановленим нормативам. Я своєчасно сплачую за комунальні послуги. Відповідач свої зобов'язання виконує неналежним чином.


Неналежне виконання виявилося втому, що _______________________________________________________.
Моя претензія від _______________ про усунення недоліків у термін до _______ залишена без розгляду/частково задоволена.


Неналежне виконання Відповідачем прийнятих на себе зобов'язань є порушенням моїх прав споживача у відповідності із Законом України «Про захист прав споживачів» і завдало мені моральної шкоди у вигляді  ______________________________________________(обґрунтування моральної шкоди - в чому полягає ця шкода, якими неправомірними діями або бездіяльністю її завдано позивачу, з яких міркувань він виходив, коли визначав обсяг шкоди і якими доказами це підтверджується). Згідно зі ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів» захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом. Споживачі звільняються від сплати судового збору, що пов'язані з порушенням їх прав.


На основі викладеного та керуючись Цивільним кодексом України та Цивільно-процесуальним кодексом України, Законом України «Про захист прав споживачів», «Правилами утримання жилих будинків і прибудинкових територій», затвердженими наказом Держ- житлокомунгоспу України від 17.05.2005 № 76, Примірним переліком послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затвердженим наказом Держжитлокомунгоспу України від 10.08.2004 № 150.


ПРОШУ суд:
1. Зобов'язати відповідача безоплатно своїми силами й засобами усунути недоліки при наданні комунальних послуг: _____________________________________________ .
2. Відшкодувати мені збитки у сумі __________________.
3. Стягнути на мою користь з Відповідача завдану мені моральну шкоду в розмірі  __________________гривень.

4. Стягнути з Відповідача видатки, пов'язані з розглядом даного позову.


ДОДАТКИ:
1. Позовна заява для відповідача.
2. Копія претензії та докази її отримання Відповідачем.
3. Копія актів, висновків (за наявності).

 

Дата " ____" _________ 2___ р.                                                            Підпис __________ (ПІБ) ______________